Dalius Daro

2021 m. rugpjūčio 20 d., penktadienis

Sakartvelas

Šiemet dalį vasaros atostogų nusprendėme praleisti Sakartvele (Gruzijoje). Atostogos su keliais iššūkiais: korona ir dvimetis sūnus. Kadangi abu esame pasiskiepiję, tai pirmasis nebuvo itin sunkus: pasiimi skiepijimo pasą, užpildai šalių į kurias vyksti formas (ir grįžtant į Lietuvą) ir saugaisi. Kaip ir viskas.

Antrasis irgi nebuvo itin sunkus - mūsų sūnus pasirodo visai neblogas keliautojas. Galbūt tik reikėjo pasiimti nešynę, nes teko nemažai jį nešioti, kai jis pavargdavo.

Skridome su Wizz Air, tai kelionė prasidėjo ir baigėsi Kutaisyje. Pats Kutaisis nėra itin įdomus ir ten daugiau dienos nėra kas veikti. Galima susiorganizuoti keliones į įdomesnes vietas netoliese. Mes pasirinkome Prometėjaus olą…

… kuri paliko tikrai gerą įspūdį …

Taip pat aplankėme Martvilio kanjoną. Įėjimas mokamas, bet verta aplankyti abu.

Tiesa, galima paprašyti gido, kad nuvežtų kur nors netoliese pasimaudyti.

Ir taip, Sakartvele, kaip kokioje Indijoje, keliuose pilna karvių. Tai viena priežasčių, kodėl džiaugiuosi, kad važinėjome kartu su gidu. Kitos priežastys: baisi vairavimo kultūra, noras sumažinti potencialių koronos kontaktų skaičių ir, žinoma, paprastesnis keliavimas su dvimečiu. Ši prabanga per 9 dienų kelionę mums kainavo apie 200€, bet, manau, buvo verta.

Maistas Sakartvele yra OK. Chačiapuriai, chinkaliai, jei norisi valgyti nebrangiai ir skaniai. Apskritai Sakartvele kainos yra maždaug 3-4 kartus mažesnes, todėl net Tbilisio centriniuose restoranuose neatrodė brangu. Dar pasiimkite būtinai salotų, nes pomidorai pas juos labai geri. Apsinuodyti niekur neapsinuodijome, nors pagal rekomendacijas tam irgi pasiruošėme, ir realiai tik kartą patekome į restoraną, kuriame buvo neskanu.

Vienas įdomesnių nuklydimų buvo į Alismereti kaimelį Šiuolaikiškai įrengtas viešbutis viduryje niekur slėnyje tarp kalnų, turi savo mineralinio vandens šaltinį, aplink nuostabi gamta ir kaip tyčia buvome vieninteliai klientai.

Pavyzdžiui, pirmą kartą pamačiau upinį krabą.

O čia neaišku kokio senumo gydykla su geoterminio (šilto) mineralinio vandens baseinu, kurį vietiniai dar kažkiek prižiūri ir kurį mums teko išbandyti. Kažkas tokio tik moderniau ir brangiau yra Tbilisyje.

Sekanti stotele buvo Tbilisis su kūrybiškais grafičiais senamiestyje…

Blusturgiu. Čia aš apžiūrinėju Helios-40 už kurį paprašė 300$.

Senamiesčiu

Panoraminiais vaizdais užsikėlus keltuvu (apie 1€ vienam žmogui)

Ir nuostabiu botanikos sodu su kriokliu

Tada dar aplankėme kažkokį vienuolyną netoli Tbilisio. Vaizdas nuo kalno įdomesnis už vienuolyną.

Sekantis sustojimas buvo Bakuriani kurortas. Šiaip reiktų ten žiemą važiuoti slidinėti, bet ir vasara ten smagu pasivaikščioti. O jei atstumas atrodo neįveikiamas, galima į kalną pakilti keltuvu…

… ir pasigrožėti vaizdais …

… ir karvėmis.

Dar bandėme pasivažinėti „kukuška“ (traukinuku), bet dėl karantino ji buvo uždaryta.

Taip pat pasidarėme mažą ekskursiją po Borjomi, kur paragavome iš sienos tekančio Borjomi mineralinio. Bet trumpas apsilankymas didelio įspūdžio nepaliko (ir dar turistams įėjimas į parką apmokestintas 0.5€. KPŠ?).

Dar gana įdomu, kad jie statosi naują modernų greitkelį per Sakartvelą, tai ateityje ten keliauti bus dar paprasčiau.