Dalius Daro

2019 m. lapkričio 21 d., ketvirtadienis

Pist ir atvirukas

Praėjo dvi savaites kaip paleidau atvirukų kūrimo su siuntimu puslapį ir norisi šiek tiek susidėlioti, kas per tą laiką įvyko ir ką galvoju daryti toliau.

Iš programavimo pusės didžiausias darbas buvo padengti testais back-end’ą kuo didesniu procentu. Pasiekiau 97% (85%, jei vertinti ir kodo šakas). Išvertus į žmonių kalbą - tikimybė, kad įvyks kažkas blogo stipriai sumažėjo. Testų rašymas leido taip pat surasti vieną naują mažą klaidą - tai visai patenkintas rezultatu. Taip pat sutvarkiau kai kurias mažas smulkmenas, kurios badė akis (eilinį kartą įsitikinau, kad jei kažkas kliūna man, tai 100% atsiras kažkas kam tai irgi klius).

Gerokai įdomiau per šias savaites visgi buvo pardavimai ir reklama. Iš markeginto pusės išbandyta buvo sudominti šeimą ir draugus, bei facebook’o ir twitter’io reklama. Tai, jei iš šeimos palaikymo ir entuziazmo kažkiek tikėjausi, tai draugų (nebūtinai mano) aktyvus susidomėjimas, buvo tikrai maloni staigmena. Ypač, kai vienas atvirukas buvo užsakytas naudojantis Android telefonu kažkur Azijoje (nenorėdamas išduoti žmogaus šalies nenurodau, jei norės pats pasisakys). Tai yra būtent vienas iš būdų, kam tikėjausi bus naudojama ši paslauga.

Tuo tarpu nupirkta reklama trumpu laikotarpiu pardavimams neturėjo jokios įtakos. Buvo bandyta sudominti nuolaida (panašu, kad nedomina), interaktyvia reklama (vėlgi susidomėjimas ne itin stiprus) ir konkursu (vėl nieko). Visgi išmokti buvo keli dalykai:

  • Sudominti kažkuo lietuvį facebook’e kainuoja nuo 0.05€ iki 0.42€.

  • Facebook’as neturi žalio supratimo ar žmogus iš tikro moka lietuviškai. Spėju remiamasi “reported”, o ne “identified” duomenimis. Kas matyt OK, Facebook’as ne viską apie jus žino.

  • Facebook’as pasirodo turi taisykles kas yra galima ir kas ne ir lietuviai masiškai tas taisykles pažeidinėja (pvz.: visi tie palaikink, užtagink draugą ir pasidalink konkursai). Facebook’as taip pat turi kitų taisyklių, kai bandai reklamuoti įrašus ir kurios paaiškėja tik vėliau. Pvz.: neprašyk žmonių kažką daryti, ko jie nedarytų natūraliai, jei reklamuoji įrašą.

  • Jei perkate reklamą facebook’e nėra garantijos, kad ji nebus išimtinai rodoma instagram’e.

Galiausiai atėjo supratimas, kad „Pist!“ nebuvo labai geras pavadinimas. Jis tikrai turi privalumų ir kažkaip mano aplinkos burbulas į jį reagavo dažniausiai gana teigiamai. O neigiamus komentarus sugalvodavome kaip racionalizuoti (heh, gal nereikėjo to daryti?). Bet galų gale atėjo supratimas, kad tikrai nemaža žmonių dalis į pavadinimą reaguoja neigiamai. Banga.lt netgi radau 2003-ių metų įrašą su pasiūlymu eiti į https://www.duokit.pist.lt, nemanau, kad nuo tada žmonės ėmė į šį žodį žiūrėti kitaip. Tai gal visgi įrodinėjimą, kad „pist“ yra normalus žodis palikime VLKK (http://www.vlkk.lt/konsultacijos/10994-pyst-pist-istiktukas).

Smagi šalutinė istorija: su draugais diskutuodami apie pavadinimą atradome, kad ipisk.lt laisvas. Draugai nusipirko ir po kelių dienų iš jų domeną atėmė. O dabar dėka VLKK pist.lt yra normalus domenas. Beje įpisk.lt dar laisvas, jei kas nori patirti kaip atimamas domenas galite nusipirkti :-)

Taigi grįžtant prie pavadinimo, vienas iš darbų buvo susigalvoti naują. Impulsyviai nusipirkau haiku.lt, tai dabar turiu domeną su kuriuo neaišku, ką daryti. Po to buvo bandymų sugalvoti kitų pavadinimų ir galu gale apsistojome prie „Atvirukas“. Kadangi atvirukas.lt savininkas truputi godus, tai gyvensime su atvirukas.com domenu kas, mano nuomone, yra gal net geriau.

pist.lt šiuo metu nukreips į atvirukas.com, o vėliau sugalvosiu, ką su juo daryti arba nedaryti. Ir eksperimentuosiu toliau su reklama. Beje, jei kas turi pasiūlymų ar patarimų dėl marketingo, atidžiai klausau, net jei išgirsiu tuos pačius dalykus, kuriuos esu girdėjęs jau ne kartą.