Dalius Daro

2024 m. kovo 26 d., antradienis

Dviratis visus metus

Prieš metus, pardavęs antrą šeimos automobilį, atidariau dviračių sezoną ir jo nebeuždariau. Maršrutas: “namai - darželis - darbas” ryte ir atvirkščiai vakare. Ar reikia būti šiek tiek išprotėjusiam, kad tai daryti ištisus metus? Manau, kad ne, bet pasiruošti tam reikia.

Jausmas: geras būdas kas rytą pravėdinti galvą. Dauguma atvejų visiškai kontroliuoti savo laiką (nes dviračiui nėra kamščių). Minusas: tenka paaukoti šiek tiek komforto.

Žiemą (dėl dviračio vagystės) teko išbandyti tris skirtingus dviračius (du iš jų išbandyti su priekabėle). Taigi apžvelgsiu visus tris variantus.

Pradėsiu nuo Gazelle elektrinio dviračio (C8+ Ultimate). Gazelle yra olandiški dviračiai ir visų pirma jie gaminami, kad būtų naudojami ilgai. Ir, tiesa sakant, kartelę, koks turi būti miesto dviratis, užkėlė gana aukštai: patogi sėdynė, patogi sėdėjimo poza, odinės rankenos, visi reikalingi priedai, geros detalės, diržinė pavara, jokių smart nesąmonių. Teko išbandyti per liūtis kelis kartus, irgi jokių problemų (pagal instrukcijas nardyti su dviračiu nerekomenduoja, bet lietus neturėtų būti problema). Vieninteliai minusai: didelis svoris ir nesugebėjau tvirtai pritvirtinti priekabėlės kablio (gal mano problema), tai reikėdavo kartą per savaitę priveržti iš naujo. Lietuvoje galima įsigyti naudotą už maždaug 1500 eurų su rida mažesne negu 1000km.

Pirma problema, o kaip rengtis rudenį ir žiemą. Lietaus problemą išsprendžiau paprasčiausiai lietaus striuke ir lietaus kelnėmis. Žiemą rengiausi tiesiog tuo, ką turėjau. Labai pasiteisino motociklininko striukė, nes galima išimti pašiltinimo sluoksnį. Pagrindinė idėja buvo surasti kiek sluoksnių rengtis priklausomai nuo temperatūros lauke. Didžiausia problema buvo šąlančios rankos, jei temperatūra žemesnė negu -2 labiausiai pasiteisino kumštinės pirštinės. Apskritai, žiema nebuvo labai šalta, tai iki -10 jokių problemų važinėti. O kadangi dviratis elektrinis, tai prakaitavimo irgi gana minimaliai (čia minant į kalną).

Sekantis svarbus dalykas man buvo - priekabėlė. Labiausiai ištestuotos Thule ir Burley firmų priekabos (Thule leidžiamas maksimalus vaiko svoris didesnis). Bet iš esmės, manau, kad visiškai jokio skirtumo kokią pirkti ir netgi OK pirkti naudotą, nes gana dažnai jos būna naudotos savaitgalio išvykoms ir atrodo kaip naujos. Tuo tarpu man net gėda turbūt būtų savo pardavinėti, kuri nuo druskų (kuriomis barstomi šaligatviai) ir purvo visa aprūdijusi ir murzina. Daugiau dėl priekabėlės svarbūs du dalykai:

  1. Ar jūsų dviratis suderinamas su ja ir kaip prijungti (pvz Burley turi “Hitch Guide” tam)?

  2. Kiek maksimaliai svorio gali tempti jūsų dviratis? Pvz Gazelle gali su priekabėle max svoris 180kg, Merida (ne elektriniai) miesto dviračiai 135 kg, Kross 125kg. Ši informacija dažniausiai būna paslėpta giliai dokumentacijose.

Taip pat svarbus klausimas yra saugumas (tiek jūsų tiek vaiko). Su Gazelle važinėjau per sniegą su originaliomis padangomis ir nors kelis kartus sumėtė - nė karto nepargriuvau. Tačiau rekomenduočiau žiemą naudoti dygliuotas padangas, ką vėliau padariau su kitais dviračiais. Ramu važiuoti net per vandeniu pasidengusį ledą.

Vidutinis Gazelle greitis išėjo apie 15km/h. Toks pats kaip automobiliu per kamščius. O atsižvelgiant į tai, kad dviračiu gali rinktis trumpesnį kelią, tai dažniausiai išeina ir greičiau negu automobiliu. Beje bent jau ten kur reikėdavo važiuoti man Vilniuje dviračių takai dažnai būdavo nuvalyti nuo sniego.

Deja sausio pradžioje mano Gazelle dviratį pavogė (nepadėjo net paslėptas Airtag’as dviratyje). Padėjo draudimas, tai 9 mėnesiai 2000 km man kainavo 0.20 euro už kilometrą. Kas sakyčiau yra labai gerai, nes labai ekonomišku automobiliu norint pasiekti tokį skaičių reikėjo važinėti 10 metų.

Kol įsigijau dviratį tinkamą tempti priekabėlę į kalną, važinėjau su paprastu miesto dviračiu su 7 vidiniais bėgiais. Jei nėra didelių kalvų kelyje, tikrai geras variantas - tik dygliuotos padangos privalomos.

Tada nusprendžiau išbandyti ne elektrinį dviratį. Jaučiau, kad įsigijus dviratį su pakankamai daug bėgių į kalną su priekabėle užminsiu. Įsigijau Meridą hibridą su 27-iais bėgiais. Užmyniau, bet, jei Gazelle buvo transportas, tai paprastas dviratis yra sportas. Į darbą atvažiuodavau stipriai suprakaitavęs. Gerai, kad Wix (dabartinė mano darbovietė) yra dušai. Kitas paprasto dviračio minusas, grandinė vietoje diržo - dėl druskų grandinė surūdijo per dvi savaites. Paskutinis minusas, vidutinis greitis 11km/h - reiškia kelionės užtrunka ilgiau.

Apibendrinus, elektrinis dviratis kalvotame Vilniuje suteikia naujų galimybių.