Šios knygos rekomendaciją radau „Shape Up“ knygoje, kai norite išvengti problemos, kad kuriamas produktas bus niekam nereikalingas (“Segway”, Margarinas ir pan.). Pats esu sukūręs ne vieną produktą, kurio poreikis taip pat nebuvo itin didelis, tai pabandysiu taip pat pažiūrėti retrospektyviai ar ši knyga būtų padėjusi anksčiau.
Paimkime šiuos mano produktus: “Duke’s Dream” žaidimas, atvirukas.com, card-a-mon ir haiku.lt. Taigi knygos idėja yra ta, kad jei nori sukurti produktą, kurio žmonėms reikia, turi suprasti kokiam progresui pasiekti žmogus pasamdys tavo produktą (“The Theory Of Jobs to Be Done”) įvertinant aplinkybes ir socialinį bei emocinį aspektus.
Tai jei peržiūrėsime mano produktus po vieną:
-
“Duke’s Dream” (buvo komercializuotas berods 0€ apyvartos) kažkas fun, bet nieko išskirtinio ir nesprendžiu apskritai nieko (ar bent jau nepavyko). Perskaitęs knygą net nebūčiau daręs, nes visiškai neįvertinau, kad yra tikrai daug gerų alternatyvų.
-
atvirukas.com (buvo komercializuotas, apie 50€ per metus buvo) - tikrai daug alternatyvų, kurios problemą (“parodyti artimiesiems, kad jie tau rūpi”) sprendžia geriau negu šis įrankis. Tai gal didžiausia problema, kad per didelė konkurencija ir pernelyg siauras įrankis spręsti problemą.
-
card-a-mon (komercializuotas, 80€ pajamų per metus) - pernelyg nišinis dalykas, bet tikrai sprendžiu problemą. Problema, kad yra tikrai daug komercinių alternatyvų, kurios labiau tinkamos profesionaliam naudojimui.
-
haiku.lt (dar nekomercializuotas) - čia turbūt arčiausia kiek esu priartėjęs prie realaus problemos sprendimo ir netgi žmonės, kurie naudoja šią sistemą gauna tai ko jiems reikia. Ką netgi gerai padariau, tai pasidariau palyginimą su kitomis sistemomis (https://www.haiku.lt/straipsniai/palyginimas) bandydamas identifikuoti ar kiti irgi bando spręsti šią problemą. Realiai yra tik vienas produktas rinkoje, kuris tai tikrai daro ir daro gerai. Įdomu tai, kad atsiranda ir naujų alternatyvių sprendimų, kurie ne tik gauna VC finansavimą, bet ir daro tas pačias klaidas kaip kiti produktai rinkoje.
Knygoje gausu pavyzdžių, kur „Jobs To Be Done“ teorija paaiškina produktų nesėkmes arba priešingai parodo, kodėl kai kurie produktai sėkmingi ir jų kiti nesugeba atkartoti (pvz.: „American Girl“ lėlės, kurios net analogo Lietuvoje neturi). Apskritai pavyzdžiai suteikia įdomių įžvalgų, ką dar galima padaryti netgi Lietuvos rinkoje.
Apibendrinus tikrai rekomenduotina knyga, ypač jei darote kažką naujo ar ieškote, ką čia naujo galima padaryti. Šalutinis poveikis, visai kitaip ėmiau žiūrėti į produktus ir kompanijas rinkoje, ir netgi į tai, ką darau savo aplinkoje.