Visi

Apie įsidarbinimo procesus

Prieš keičiant darbą, tenka pereiti samdymo procesą. Procesas daugiau mažiau panašus visose kompanijose, bet kaip jis išskaidomas ir daromas, panašu, keičia rezultatą iš esmės. Manau, jums bus įdomios kai kurios detalės.

Keli svarbūs faktai kontekstui:

  • Taikiau į full-stack arba front-end poziciją (bet ne back-end).

  • Turiu 15+ metų programavimo patirties 5 skirtingose programavimo srityse, kas, priklausomai nuo vertinimo, gali būti ir pliusas, ir minusas. Bukai vertinant, tai gali reikšti, kad aš teturiu 3 metus patirties vienoje srityje vidutiniškai.

  • Aš, žinau, kur yra mano stipriosios ir silpnosios pusės, taigi maždaug žinau ir savo vertę ir lygį, t.y. per pigiai neparsiduosiu, per daug nereikalauju irgi. Ten kur neišmanau - netaikau.

  • Pats esu padaręs 200+ telefoninių ir 100+ on-site techninių interviu. Tačiau iš kitos pusės, pats per savo karjerą esu ėjęs per gal kokius 3-4 interviu procesus (gana dažnai buvau pasamdytas be proceso) ir ėjimas per interviu procesus yra mano silpnoji pusė.

  • Darbo pasiūlymus gavau per LinkedIn, iš draugų arba susiradau pats.

Taigi kokie mano atradimai:

  • Gavau ir vis dar gaunu pasiūlymus, kurie manęs visiškai nedomina (kartais nė vienu aspektu). Recruiter’iams, kurie manęs nepažįsta ir ignoruoja, kad aš šiuo metu neieškau darbo ir tai esu pažymėjęs LinkedIn’e, numatyta speciali vieta pragare.

  • Dalis kompanijų į nusiųstą CV neatsiuntė jokio atsakymo, ir taip dažniausiai daro lietuviškos kompanijos. IMHO, tai tiesiog žemas lygis.

  • Dalis kompanijų atsakė, kad mano CV jų nesudomino. Kartais buvo liūdna, kartais ne, bet ką padarysi. Iš kitos pusės, jeigu jums atrodo, kad po universiteto sunku gauti darbo, nes neturite patirties - nepergyvenkite, patirties turėjimas irgi neduoda jokių garantijų. Atsakymas dažniausiai būdavo „pabandyk vėliau dar kartą“ - nelabai naudinga informacija.

  • Viena kompanija atsakė, kad jau pasamdė kitą žmogų, bet pagal mano CV mato, kad tikčiau į kitas pozicijas. Tikčiau, ir netgi labai, bet nedomina. Visgi tai kompanijai pliusas uždėtas.

  • Bent viena korporacija bandė save prastumti su žinute „mes ne biurokratiška korporacija“ ir pirmame telefoniniame interviu tai paneigė. Ar jums taip patinka švaistyti žmonių laiką?

  • Aš pasijutau senas, nes visus tech. interviu manęs klausinėjo jaunesni už mane žmonės.

  • Nuobodžiausias dalykas, kurį daro techninių interviu metu žmonės yra keyword’ų klausinėjimas vietoje žinių tikrinimo. Ir per tokius interviu praeiti yra sunku.

    Reikiamu metu sugebėjau pamiršti Dependency Injection, Sharding’ą, sumaišiau, ką reiškia staging’as ir pan. Kodėl negalima vietoje “kas yra hoisting’as?” paklausti kas bus išspausdinta:

    var x = 42;
    var answer = function () {
      console.log(x);
      var x = 20;
    };
    answer ();

    Iš kitos pusės tokie interviu vedėjai galų gale sutiks tokį žmogų, kuris idealiai žinos visus atsakymus:

    smartdog.jpg

  • Sunkiausias tech. interviu truko 1 valandą, bet sunkus jis buvo ne dėl techninių klausimų, o dėl konteksto junginėjimo: taip norėjo viską patikrinti per vieną valandą, kad jiems nepavyko. Pliusas, kad vėliau gavau grįžtamąjį ryšį, ir sužinojau, kad jie nusprendė, kad man trūksta tam tikrų žinių. Kaip aš dėl to jaučiuosi: jie arba neklausė tam tikrų dalykų (kurių atseit trūksta), jie visiškai nesuvaldė interviu proceso (nes dėl konteksto junginėjimo buvo visiškai neaišku, kuriame lygmenyje jie tikisi atsakymo) arba žinių, kurių man trūksta, galima išmokti per mažiau nei savaitę ir tos žinios yra dažnai specifinės kompanijai. Kas galėjo pagalvoti, kad tikrinti ar žmogus gali nubėgti maratoną sprintu nėra gera mintis.

  • Apskritai didelis pliusas kompanijoms, kurios duoda grįžtamąjį ryšį.

  • Vienai kompanijai užkliuvo, kad neturiu vieno soft skill’o patirties. Gaila, nes kompanija lyg ir patiko man.

  • Labiausia patikęs procesas buvo lėtas (5 interviu nuo 1 iki 3h kiekvienas).

  • Geriausios technologijos, kurias verta mokėti back-end’e yra Go ir Scala, front-end’e React ir Vue.js. MS stack’o fanai atskira kategorija - patarimo jiems neturiu.

  • Must know tam tikrose situacijose: AWS, Docker. Iki šiol išsisukau be to.

  • LinkedIn Premium yra pinigų švaistymas (bent jau Lietuvoje).

Apibendrinus, tai buvo įdomi patirtis, leidusi man įvertinti rinką ir savo paties situaciją.