Pasidarė įdomu, ką galima ištraukti pasinaudojant šia informacija http://www.alexa.com/topsites/countries/LT.
Informacijos patikimumas nėra 100%, bet aš apsimečiau, kad jis beveik toks yra. Galima analizuoti pagal lytį, išsilavinimą ir iš kur naršoma. Iš kur naršoma ignoravau, nes gana dažnai rodoma, kad mokykla (kažkas rimtai negerai). Išsilavinimas galbūt ir OK (pvz.: matosi, kad 15min išsilavinimas koreliuoja su tuo kokį turėtų jaunimas, kas panašu į tiesą.), bet manęs tas nelabai domino. Žiūrint į užsieninius interneto puslapius populiarius Lietuvoje, tai nieko pernelyg ypatingo ir netikėto (Facebook, YouTube, Google, Wikipedia ir t.t.). Bet kokiu atveju užsieniniai interneto puslapiai mūsų nedomina, nes jie pateikia bendrą pasaulinę informaciją (išimtis google.lt).
Taigi įdomesni tampa lietuviški puslapiai ir peršasi tik viena išvada: lietuviškas internetas yra moteriškas ir galbūt Alexa duomenys netgi yra pakankamai geri. Vyrai realiai išsiskiria tik keliose srityse: krepšinis (basketnews.lt, krepsinis.net) ir darbo paieškos (cvonline.lt, uzdarbis.lt). Beje dėl darbo skirtingi CV portalai pateikia statistiką ir moterų naudai (cvbankas.lt) - galbūt moterys linkusios labiau naudotis vienais portalais negu kitais? Galbūt dar galima išskirti programuotojų mėgstamus puslapius (pvz.: stackoverflow.com, iv.lt) kaip vyriškus, nes dauguma programuotojų Lietuvoje visgi yra vyrai. Bet tarkime tokia “vyriška” sritis kaip automobiliai - internete to visiškai nesimato (autogidas.lt).
Moterys lietuviškame internete visur kitur iš esmės šeimininkauja:
-
Naujienos delfi.lt, lrytas.lt, 15min.lt, vz.lt, balsas.lt, alfa.lt
-
Finansai: swedbank.lt, seb.lt, i-linija.lt
-
Piratavimas/Filmai: linkomanija.net, filmai.in, torrent.ai, filmux.net, tv3play.lt
-
Pirkiniai: skelbiu.lt, plius.lt, pigu.lt, skelbimai.lt, manodrabuziai.lt
-
Pažintys: draugas.lt, one.lt
-
Orai: gismeteo.lt, meteo.lt
-
Pramogos: kasvyksta.lt, klubas.lt, demotyvacijos.lt
-
Vaikai: tamo.lt, supermama.lt
-
NT: aruodas.lt
-
google.lt irgi dažniau naudojasi moterys
Vienas paaiškinimas galėtų būti, kad moterys dažniau dirba ofisinius darbus[1] ir tiesiog turi daugiau progų/laiko ko nors paieškoti internete. Vyrai tuo tarpu, matyt, dažniau dirba lauke, statybose, servisuose ir pan. ir tai tiesiog atsispindi interneto naršymo įpročiuose. Aišku, galima daryti ir prielaidą, kad Alexa kažkur stipriai prašauna, nors tarkime su krepšiniu visai neblogai pataikyta. Neįsivaizduoju, ką tai reiškia, bet man rezultatai netikėti.
[1] - netikrinau Statistikos Departamente, bet, manau, kad labai tikėtina.